اخبار مهاجرین
سرزمین من
دیار غریب

 

اگه از همشهریایی که تو ایران زندگی میکنن هستید که هیچ ، اما اگه از جاهای دیگه دارید این مطلبو میخونید بزارید یه کم از ایران و همشهریامون بگم . من خودم بچه شهرری هستم و چون اینجا قلب مهاجرت از افغانستان به ایرانه ، به روز ترین خبرا و اتفاقاتو باید از من بپرسید . اول از مکان های مهمی که ما مهاجرا به اونجا زیاد میریم اینا هستن :

 

 

1 _ مرقد : منظور همون آرامگاه امام خمینی ( ره ) هست که با اینکه جای مقدسیه ( به نظر من ) ولی شده مثل خوابگاه شبانه معتادای ایرانی و مخزن روزانه دوست یابی افغانی .هر ساعتی از روز که بری اونجا با اینکه رهبر ایرانیا بوده ولی افغانی بیشتر میبینی.اما اگه میخواید افغانی به صورت میلیونی ببینید 14 خرداد بعد از غروب یه سری به اینجا بزنید تا قیامت واقعی ما رو ببینید .

 

 

2 _ حرم حضرت عبدالعظیم (ع) که همیشه بازارش داغه . البته این بازار داغی به برکت خیابون بلند و درازش که معروفه به ( خیابون حرم ) پابرجاست و اگه این خیابون نبود اصلا حرم رو نمیساختن !!!

 

 

3 _ مولوی : اینجا که یکی از بازارهای بزرگ تهرانه همیشه بچه های خودمون اونجان و بهتره بگم ایرانیا اونجا احساس غربت میکنن .

 

 

4 _ بی بی شهر بانو : اینجا که اصلا نگوووووو سلطان گردشگری . همه هفته ای دو سه بارو میرن حتما .

 

 

5 _ امامزاده داوود : بهتر بود به امامزاده داوود بگم سلطان . امامزاده داود یه جای بی آب و علفه وسط رشته کوه البرز که هیچ موجود جانداری به اونجا نمیره ولی ما هرسال باید خودمونو برسونیم تا (( مثلا زیارت کنیم )) .

 

 

6 _ زیارت سه برادران و سه دختران : سه دختران که پشت حرمه ، ولی سه برادران یه جاییه وسط بیابون که هیچ کس اونجا نمیره ولی بازم فقط ما دست به کمر میشیم و میریم به اونجا رونق میبخشیم . دستمون درد نکنه .

 

7 _ اینجا میخوام به مهمترین بخش ایران اشاره کنم ، جاییکه عشق ما افغانیست ، میدان آزادی !!! . شاید بگید چیز ساده ایه ولی بهتره بدونید خیلی برای ما مهمه . هر افغانی که برای اولین بار به ایران میاد ، قبل از اینکه یه جای خواب برای خودش پیدا کنه یا بدونه باید کجا بره ، میاد کنار خیابون و یه دربست میگیره مسقیـــــم آزادی.حالا وقتی که رفت اونجا یه عکاس پیدا میکنه یا با دوربین خودش 400 تا عکس از خودش باحضورپربرکت میدان آزادی میگیره تا بفرسته وطن عزیزمون و اقوام عکسارو ببینن تا باورشون بشه پسرگرامی به ایران رسیده .

 

 

 

هر که بینی پژوی داره در پژوی خود دختری داره پژوی من هم موتوری گازی با آن میروم پیرزن بازی !

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 20 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط مجتبی حکیمی